Dispositius, programari, eines i aplicacions

Per tal de facilitar als professors i els alumnes d'eines de comunicació i gestió i per millorar el procés d'aprenentatge amb recursos digitals, l'escola disposa d'un conjunt de dispositius i de programari que es troben inventariats en el següent document (pendent d'actualització).

 

Els professors de l'escola poden disposar dels següents dispositius digitals:

  • Ordinadors portàtils o de sobretaula: Aquests dispositius són essencials perquè els professors puguin preparar material, realitzar investigacions, crear presentacions i accedir a les eines de gestió de l'aula.
  • Tauletes (tablets): Les tauletes són dispositius portàtils i tàctils que permeten als professors accedir a recursos educatius, realitzar anotacions i marcar treballs dels alumnes de manera més interactiva.
  • Projectors i pissarres digitals interactives PDI a les aules que permeten al professorat projectar contingut multimèdia i interactuar amb les seves classes, facilitant la visualització i la col·laboració.
  • Impressores i escàners: les impressores i els escàners són eines importants per als professors, ja que els permeten imprimir materials educatius i digitalitzar documents físics per a l'arxivament o l'ús en presentacions.
  • Altaveus a les aules: Aquests dispositius són útils per reproduir àudio o escoltar contingut multimèdia a la classe, ja sigui per a presentacions, vídeos educatius o activitats interactives.
  • Molts professors utilitzen els seus telèfons intel·ligents per accedir a aplicacions de gestió, passar llista, posar notes, prendre notes ràpides, capturar imatges o vídeos per a propòsits educatius i comunicar-se amb els alumnes i els pares.
Els alumnes de l'escola poden fer servir una varietat de dispositius digitals:
  • Ordinadors portàtils o de sobretaula: Els alumnes, en funció de l'edat, utilitzen ordinadors per realitzar tasques acadèmiques, treballar en projectes, investigar, escriure treballs i accedir a recursos educatius en línia.
  • Tauletes (tablets): Les tauletes són populars entre els alumnes per a la seva portabilitat i facilitat d'ús. Poden utilitzar-les per llegir llibres digitals, prendre apunts, accedir a aplicacions educatives i realitzar tasques relacionades amb els estudis.
  • L'escola disposa també d'un bon nombre de robots, adaptats a les diferents etapes. L'ús de robots educatius pot ser una forma interactiva i pràctica d'aprendre diversos conceptes, com la programació, la resolució de problemes, la matemàtica o la física.
  • Calculadores: Depenent del nivell educatiu, els alumnes poden utilitzar calculadores científiques per realitzar càlculs matemàtics avançats.
  • Telèfons intel·ligents: Molts alumnes tenen telèfons intel·ligents, que poden utilitzar per realitzar recerques ràpides, prendre notes, accedir a aplicacions educatives, poden fer fotografies, gravar àudios i fer servir tot el potencial d'aquests dispositius sempre amb la supervisió dels professors.
Els alumnes de l'escola en funció de la seva etapa poden fer servir una varietat d'altres de dispositius i infraestructures digitals:
  • L'escola disposa de connexió WIFI distribuïda i balancejada en tres xarxes: alumnes, professors, administració i secretaria. El servidor proxy permét el filtratge de contingut, permet bloquejar l'accés a determinats llocs web o tipus de contingut no desitjats, també gestiona la Caché, té funcionalitats de seguretat com ara la detecció de virus i malware i monitorar i fer informes de l'activitat dels usuaris.
  • Dues impressores d'alt volum amb escàner i d'altres més petites estan a disposició del professorat.
  • Dues impressores 3D, impressora de tall, converteixen la Sala da Vinci en un veritable Lab Maker
  • L'ús d'ulleres 3D pot proporcionar una experiència immersiva i enriquidora en determinades activitats educatives. Les ulleres 3D permeten als alumnes veure imatges o vídeos en 3D, que ofereixen una sensació de profunditat i realisme.
Els professors i els alumnes de l'escola poden fer servir una varietat de programari, eines i aplicacions per a diverses finalitats educatives, de comunicació i de gestió:
  • La plataforma educativa ClickEdu, ens permet la comunicació amb les famílies, la gestió diària d'absències, retards i incidències, tots els aspectes acadèmics de notes, expedients, observacions, i també la gestió econòmica.
  • WorkSpace for Educations de Google, ens aporta eines de comunicació per e-mail, Xat, Meet, un entorn virtual d'aprenentatge com Classroom, i altres funcionalitats com els Documents de Google, els Fulls de càlcul, Presentacions, els Calendaris, Drive etc. tots serveis Cloud que ens permeten dur a terme les tasques de gestió i acadèmiques d'una manera fàcil i segura.
  • Política d’ús de Google Workspace for Education
  • També disposem de llicències per professors i per alumnes de Windows i per fer servir les solucions de Microsoft 365: Word, Excel, PowerPoint, Acces, Team, OneDrive etc.
  • Per l'aprenentatge de la programació i codificació fem servir diverses eines i plataformes com Scratch, App Inventor 2, Python, colab.research.google.com, Code.org Lego Mindstorms. Aquestes eines permeten als alumnes explorar la lògica de la programació, la robòtica i desenvolupar habilitats de resolució de problemes.
  • Aplicacions de realitat augmentada (RA) o realitat virtual (RV): Amb l'ús d'aplicacions i eines de RA i RV, els alumnes poden explorar entorns virtuals i augmentats que ofereixen experiències immersives i interactives.
  • Plataformes i aplicacions específiques de les matèries: Science Bits a física, química i biologia, Innovamat a matemàtiques, són plataformes que ofereixen els continguts i les activitats de classe. Hi ha altres aplicacions especialitzades com Geogebra que ofereixen eines interactives per explorar i comprendre conceptes matemàtics, com gràfics, geometria i àlgebra.